Reise

SISTE DAGEN I KØBEN

Da var vi nesten klare til avreise. Siste dagen i Danmarks hovedstad gav oss regn, så vi måtte gå til anskaffelse av paraplyer. Men det går bra, vi var jo så heldige med været både i går og i forri...

TURIST-PIKENE

Fy søren så effektive vi var i går. Det var så strålende vær at vi brukte beina som fremkomstmiddel,og det kjennes i dag! Vi har vel gått langt nok til å kvalifisere maraton minst to ganger! Men vi...

KØBEN!

Nå er jeg og Cathrine i København! Liten jentetur. Kan betrygge alle med at det hverken er vann eller rotter i gatene. Hurra for det! Har nå lastet ned en blogg.no app på iPod tuchen min, hurra for...

SKIWEEKEND PÅ VOSS

I helga har jeg vært på skiweekend på voss, eller nærmere bestemt myrkedalen (som ligger i voss kommune, men ikke i tettstedet voss, for voss er ikke en by - de vil ikke ha bystatus selv om de kunn...

LORO PARQUE

Sorry Mamma, det har gått i ett siden fredag, så har rett og slett ike rukket å oppdatere før nå! Men her kommer det, siste del fra deilige og varme Tenerife <3 Lørdag kjørte vi av gårde til n...

PICO DE TEIDE

I går lå vi egentlig bare på stranda å læxa, så følte det ikke var nøøøøvendig med et eget innlegg om det ;) I dag derimot, har vi nådd nye høyder. Bokstavelig talt. Vi har nemmelig besteget (nest...

SIAM PARK

Dag 2 i paradis ble tilbragt på badelandet Siam Park. Der alle atraksjonene var av en eller annen vannart, og man trengte sånne store gummiringer til nesten alt. Hipp Hipp Hurra! <3 gummiringer!...

&lt;3 MÆKKÆRT PÅ TENERIFE!

Nå er jeg altså på Tenerife! Vi reiste i går, flyet gikk fra Rygge 15.55. Ha ha, ble faktisk ropt opp på flyplassen alla ?Kan Netta Marie Skretteberg Håkonsen komme til skranken for en personlig...

SNART FERIETID!

Nå sitter jeg med dene ukens laboppgaver. De må jo leveres i dag, for på søndag reiser jeg jo til Teneriffe! Hipp Hipp Hurra! Veit flere av dere i klassen hater meg bittelitt nå, men det er greit, ...

SYDENEFERIE DELUXE!

På lørdag formidag reiste vi til Hønefoss for å tilbringe resten av helgen med familien til Sigmund. Alltid like hyggelig og alltid full fart der. Har jo hørt om det såkalte "svigemonsteret", men ...

SEA-LEBERTIS & LAST DAY IN PARADISE

Og da har vi kommet til lørdagen fredagen, dagene går litt i surr her nede. Er det forresten nede eller oppe i forhold til Norge? Eller er det kanskje på siden? Noen som veit? Uansett...Vi er tiden...

GOLDEN GATE BRIDGE

I dag har vi faktisk vært på brua over alle bruer!Dagen startet med at vi faktisk rakk frokosten. Og det var litt av et opplegg! Kom opp der frokosten skulle være, og det var bare et bøttekott med ...

SAN FRANCISCO!

I går morges annkom vi selveste San Francisco. Sov vel ca 30 min natt til i går, kom hjem fra Disneyland i 1 hav 2 tiden, og skulle reise igjen kl 3. You do the math! Så gårsdagen ble bittelitt red...

CALIFORNIA ADVENTURE!

og nå kommer MANDAGEN! Brooke er "Cast Member" i Disneyland, som betyr at hun jobber der. Det er kult på mange nivåer, og ett av dem er at hun ordner gratisbilletter til oss. Jippi! Så ma...

LA CANDY

Hallo i luken! Tiden flyr forbi, og døgnet strekker rett og slett ikke til. Vi reiser ut av huset med en gang vi står opp, og kommer ikke hjem igjen før langt på natt (noen ganger morgen). Så derfo...

CALIFORNIA CALLING!

Hallo!Nå er jeg i California. Flyturen gikk over all forventning, men vi fikk plass på det orginale flyet, så det ble ikke 600 euro likevell. Men det var egentlig like greit! Godt å komme seg på fl...

San Fran!

Nå er det to dager til avreise! Kofforten er nesten pakket, og alt av billetter, hoteller og greier er ordnet! I dag bestilte vi hotel for oppholdet i San Francisco. Er ikke lett å finne rom med to...

SO LONG

Nå pakker jeg så det nesten går rundt for meg! I morgen er et en uke til vi setter nesa mot USA. I dag reiser vi til Portør for å tilbringe noe dager på hytta til kjæresten. Og jeg kommer ikke tilb...

REISEFEBER

Kanskje litt prematurt, men det er faktisk BARE 35 dager igjen til jeg og Rune reiser til selveste USA. Og jeg fikk et øyeblikk litt panikk i stad. Jeg har nemmelig ikke kjøpt meg reiseguid ennå. K...

REISETILATELSE INNVILGET!

På søndag søkte vi om innresetilatelse til USA. Er et skjema man må fylle ut på nettet, og fikk godkjent med en gang vi trykket på knappen. Fantastisk! Slipper å syre og ordne med visum. Var mange ...

LA - Here we come!

Nå er det i boks! Flybillettene til tidenes sommerferietur er nå kjøpt og betalt. Ingen vei tilbake. Jeg og min bestevenn Rune skal nemmelig i bryllup i LA i sommer, til Brooke og Brandon. Brooke v...

Hjemme fra hyttetur

Nå har vi vært på hyttetur på Rolfsnes i Bømlo kommune!Det har blitt mange seine kvelder, seine morgener, lange frokoster, flere liter kaffe, grillings, firstprice mat, god mat, oreo shake og MYE h...

Ankommet Bergen!

Nå har vi edelig kommet oss frem. Reste fra vikersund kl 08.30 i dag morges. Det var en grå og reintung tur over hardangervidda, men det gjorde ikke noe. Naturen var fortsatt like fin. Nå driver de...

London Baby!

Nå har jeg kommet hjem fra london! Bortsett fra at jeg ble syk, og var sengeliggende ett par dager var det en super tur!Vi fikk vært innom de fleste severdighetene som london eye, maddame tussaudes...

Reisefeber - igjen!

Hjemreisen fra malaga i går ble litt mer strabasiøs enn jeg hadde håpet på! Ble vel ca 3 timer forsinket til slutt. Dette skjedde:1: Norwegian i malaga hadde for få ansatte, så det var bare en inns...

Malaga Dag 6

Holy Mascara!Nå er jeg skikkelig lei panekaker med sjokoladepålegg til frokost. Neste gang gjør jeg som småbarnsfamiliene - jeg tar med meg "min første leverpostei"!Fikk shoppet litt på k...

Malaga Dag 5

Dagen begynte som vanelig med frokost. Det var "wrap up" og avsluttning på kongressen. Der var det en liten oppsumering fra de forskjellige foredragene og seminarene. Det var greit det, m...

Malaga Dag 4

Dagen begynte som vanelig med frokost. Ble med på seminar i dag også, for Pappan min skulle være med å holde ett! *tommel opp* Han var så flink atte!Ble selfølgelig en smule rosa når jeg klarte å s...

Malaga Dag 3

Som pliktoppfyllende nesten-voksene vi er ble vi med på seminarer på formiddagen. Ett par som var ganske interresant, men også en som var litt unyttig, for min del i allefall. Det beste med seminar...

Malaga Dag 2

Sto opp tidlig og spiste frokost. På tråss av at det var meldt strålende sol og skyfri himmel valgte vi å bli med på åpningen av kongresen. Vi faller utenfor de fleste kategorier her nede, ikke hel...

Malaga Dag 1

Nå er jeg i Malaga, med Mamma, Pappa og Petter (og resten av statoil-familien). Det er nemmelig kongres for Statoil. Ca 600 statoilforhandlere, ledsagere, barn og ledere er samlet i paradis! Så går...