STRIKKEÅRET 2013

Tenkte jeg skulle oppsummere strikkeåret 2013, synes det er så gøy når andre gjør det, så kanskje noen har glede av min oppsummering også :)

Januar:
Da ble jeg ferdig med alpakka-genseren min! Den er fortsatt mye i bruk! Jeg strikka også ett pannebånd+vottestett med fletter og perlestrikk. Et mønster jeg har brukt mye!

Februar:
I februar strikket jeg en hvit "skappelgenser" som har vært mye i bruk, og ei perlestrikket jakke til mormor i bursdagsgave. Trur hu har brukt den mye :)

Mars:
I mars strikka jeg ett "hentesett" til en liten kompis som kom tidlig i April. Hentesett i "" fordi mye av det passer enda ;) jeg strikka også en liten genser og noen tøfler til en annen liten venn som måtte besøkes! Alltid gøy med nye babyer hos kjente! Det ble også ett par sokker til svigerfar i anledning hans fødselsdag.

April:
Lite ferdigstillelse i april, bare traktor-mariusen til morfar, som det også har blitt fler av.

Mai:
I mai ble enda en traktormarius ferdig, til faren til han som fikk genser og tøfler i April. Lagde også 17. Maisløyfer til Petter og Sigmund, og tubaen til pappa. Kameraten som fikk "hentesett" fikk også en liten genser til. Kan ikke komme på "barselsbesøk" tomhendt :)

Juni:
Her ble et lite sett til en juniorfarmasøyt ferdig. Begynte på det i mai, men ble ferdig så snart vi bikka juni. Strikka også en Marius kjørepose for en kollega av mamma. Og jammen blei det ikke en liten traktormarius til.

Juli:
Det ble strikket iherdig, men få ferdigstillelser. Bare en bitteliten mariustunika/genser uten mål og mening :)

August:
Blei ferdig med ett par jakker til en kollega av broren min som fikk premature tvillingjenter. Og det var det!

September:
Et par bursdagsvotter i favorittmønsteret ble laget, sammen med en sparkebukse til den lille kompisen som jeg nå ser nyter godt av strikkedilla mi ;) men han måtte få fin dåpsgave! En liten mariusjakke ble også til, for en kollega av mamma. Jeg ryddet også i garnlageret......

Oktober:
Litt småstrikk til diverse. Og en genser og et vottepar til en som heter Lucas. Hentesett til en kollega ble også ferdig! Veldig fornøyd med det! Strikka også votter, lue og halssett til meg selv, men den ene votten er dessverre borte :(

November:
Bursdagsgave til svigerlillesøster (den største) ble en selvbestemt skappelgenser. Også ble jeg ferdig med en genser til meg selv, etter egen oppskrift :)

Desember:
Her kommer all julegavesrrikken! Skappeljakke med fletter til den minste svigerlillesøster, lue til den største, flere votter, Marius ølvott og vott til lillebror og votter og lue til Sigmund

I tillegg til dette har det blitt et par votter som jeg ikke rakk å ta bilde av før de ble gitt bort i bursdagsgave. Også har jeg strikket en VM-genser fra 2011 som jeg glemte å ta bilde av i iveren etter å bli kvitt den ;) men det kommer!

I 2014 skal jeg spare på ALLE magebeltene jeg har strikket opp, putte en 10er på sparebøsse per ferdigstrikkede nøste, og kjøpe mindre garn uten mål og mening (er i allefall lov å prøve seg...). ;)

Ser jeg har vært veldig slapp på bloggen, mye lettere med instagram @nettamarie88 :)

2 kommentarer

KRISTIN

01.01.2014 kl.20:58

Såå flink du er!

- hadde blitt kjempe glad for en kommentar tilbake :-)

Viktoria

02.01.2014 kl.11:18

Du er så flink, du!:) Hva med å strikke til premature på sykehusene? (Jfr Amandaprosjektet) Da får du både strikket så mye du vil, babyene får varme ullklær så de slipper å fryse, og det gir den beste samvittigheten i verden! Klærne gis bort i gave, så hvert barn får sitt sett med teppe, lue og sokker/votter. Det er bare å levere en pose (eller ti) på en nyfødt-intensivavdeling nær deg..:) Det må vel være et fint nyttårsforsett?

Netta Marie

02.01.2014 kl.13:00

Viktoria: takk! Jeg har strikka mye til amandaprosjekt tidligere, i år rakk jeg ikke det, som du kanskje ser ;) og det er vel ikke alle avdelinger som vil ha strikk direkte, de jeg har levert til har ville hatt det gjennom kontaktpersonen. Er jo veldig viktig å tenke på vask og håndtering når det er så skjøre barn det er snakk om:) Et veldig bra tiltak, fantes ikke når jeg kom til 2 måneder for tidlig for over 25 år siden.