STRIKKET HALS MED TRYKKNAPPER

M bare vise min siste "krasjon". Begynte strikke p en hals fr jul. Uten mnster sklart. Tanken var at den skulle strikkes i riller, som en avlang firkant, ig s sys sammen slik at man kan tre den over hodet. Litt snn som de H&M-halsene som har vrt s populre. Har en snn i svart. Stor, tykk og realtivt tettsittende til halsen. Genialt! Men det som er mindre genialt, i allefall i forhold til mitt meterlange hr, er at det m tres over hodet. Og det frer til veldig statisk hr. S nr ei i klassen kom med en litt mindre hals med trykknapp bak var jeg frelst.

Jeg har forresten brukt Drops sitt Andes som inneholder 65% ull og 35% alpaca. Suuuuuupermjukt!

S prosjektet ble omvandlet til "trekanthals med trykknapper". He he, eller i allefall anntydning til trekant. Hadde jo kommet ganske langt nr jeg endret planen. Men prinsippet er enkelt. Strikk en firkant, brett den i to sy trykknapp to hjrner. Tada!

Og slik ser det ut p undertegnede. Vedig tjukt, mjukt og VARMT!

Og snn blei det bak:

Likte s godt "patenten". S m jo bare tipse andre strikkere om det ogs :)

7 kommentarer

Aleks AKA Aleksander

24.01.2012 kl.16:29

El Netto es Bandito

Tine

25.01.2012 kl.22:26

S veldig god ut :)

Knitbymary

07.02.2012 kl.20:44

, den var kjempe fin! :)

Christina

13.11.2012 kl.22:09

Hei! Jeg har letet veldi lenge etter en slik oppskrift, men hvor mannge maskar har du brukt? :)

Netta Marie

13.11.2012 kl.22:13

Christina: N mtte jeg finne den og telle, og jeg trur det er 60 masker, Men jeg husker ikke hvilken pinnestrelse jeg brukte. Kanskje det som str p garnet? Uansett er det jo lett tilpasse :) artig du likte den, er fortsatt like fantastisk i r, og garnet har holdt seg veldig fint, sjl etter mye bruk!

Christina

13.11.2012 kl.22:22

ok, det hrtes veldi bra ut! Jeg har sett p nett i flere dager uten noe resultat..! Tusen takk fr hjelpen!! :)

Netta Marie

13.11.2012 kl.22:25

Christina: Bare hyggelig! Hadde vrt gy se resultatet nr du er ferdig :) Skal forresten lage en ny til den nye vinterjakka ;) Har jo blitt allergisk mot knyteskjerf etter at jeg begynte bruke denne :)