STRIKKET HALS MED TRYKKNAPPER

Må bare vise min siste "krasjon". Begynte å strikke på en hals før jul. Uten mønster såklart. Tanken var at den skulle strikkes i riller, som en avlang firkant, ig så sys sammen slik at man kan tre den over hodet. Litt sånn som de H&M-halsene som har vært så populære. Har en sånn i svart. Stor, tykk og realtivt tettsittende til halsen. Genialt! Men det som er mindre genialt, i allefall i forhold til mitt meterlange hår, er at det må tres over hodet. Og det fører til veldig statisk hår. Så når ei i klassen kom med en litt mindre hals med trykknapp bak var jeg frelst.

Jeg har forresten brukt Drops sitt Andes som inneholder 65% ull og 35% alpaca. Suuuuuupermjukt!

Så prosjektet ble omvandlet til "trekanthals med trykknapper". He he, eller i allefall anntydning til trekant. Hadde jo kommet ganske langt når jeg endret planen. Men prinsippet er enkelt. Strikk en firkant, brett den i to å sy trykknapp å to hjørner. Tada!

Og slik ser det ut på undertegnede. Vedig tjukt, mjukt og VARMT!

Og sånn blei det bak:

Likte så godt "patenten". Så må jo bare tipse andre strikkere om det også :) 

7 kommentarer

Aleks AKA Aleksander

24.01.2012 kl.16:29

El Netto es Bandito

Tine

25.01.2012 kl.22:26

Så veldig god ut :)

Knitbymary

07.02.2012 kl.20:44

ååå, den var kjempe fin! :)

Christina

13.11.2012 kl.22:09

Hei! Jeg har letet veldi lenge etter en slik oppskrift, men hvor mannge maskar har du brukt? :)

Netta Marie

13.11.2012 kl.22:13

Christina: Nå måtte jeg finne den og telle, og jeg trur det er 60 masker, Men jeg husker ikke hvilken pinnestørelse jeg brukte. Kanskje det som står på garnet? Uansett er det jo lett å tilpasse :) artig du likte den, er fortsatt like fantastisk i år, og garnet har holdt seg veldig fint, sjøl etter mye bruk!

Christina

13.11.2012 kl.22:22

ok, det hørtes veldi bra ut! Jeg har sett på nett i flere dager uten noe resultat..! Tusen takk før hjelpen!! :)

Netta Marie

13.11.2012 kl.22:25

Christina: Bare hyggelig! Hadde vært gøy å se resultatet når du er ferdig :) Skal forresten lage en ny til den nye vinterjakka ;) Har jo blitt allergisk mot knyteskjerf etter at jeg begynte å bruke denne :)