OPPSKRIFT: STRIKKET HALS

Tenkte at det n var p tide legge ut en egen oppskrift her p bloggen. Jeg finner jo mye inspirasjon i det andre legger ut, s n burde jeg vel nesten bidra litt jeg ogs!

Dette er oppskriften p DENNE halsen jeg strikket i fjor. Den har vrt god ha hele fjor vinter, og i r er den like flott. Var tilogmed ei p jobben som likte den s godt at hun ville ha oppskriften for strikke den i gave til ei venninne. Og det varmer strikkehjertet mitt!

Jeg ber om p forhnd, at du som velger bruke mnsteret mitt ikke tar p deg ren for det selv, og hvis du legger det ferdig resultatet ut p nettet, hadde det vrt flott med en link.

Legg opp 90 masker med Cortina p rundpinne 6.

Det ferdige produktet mler da: Lenge: 68 cm, Hyde: 17 cm.

De 4 frste og de 4 siste maskene strikkes i vanlig rille.
Strikk vrangbord (2r, 2 vr) to omganger. Neste omgang strikkes det 1r, 2 vr, 2 r, osv. slik at vrangborden flyttes en maske til venstre. Nr du har strikket det 2 omganger flyttes vrangorden enn en maske til venstre, slik at det blir 2 vr, 2 r. osv. Hold p med flytte vrangborden 1 m til venstre annenhver omgang til halsen mler ca 15 cm. Da fortsetter du med vanlig vrangbord i 5 cm og feller lst av. SAMTIDIG m du huske felle av til knappehull over de to midterste maskene i den ene rillen p hver 4. 8. 12 og 17. cm.

Til slutt syr du i knappene p motsatt rille slik at den passer akuratt din hals. Jeg valgte sy mine knapper et stykke inn p halsen, slik at nr jeg knepper den igjen blir det dobbelt lag foran. Og det er godt ha!

Man kan jo selvflgelig gjre mye gy med dette mnsteret, s det er jo egentlig bare la kreativteten sette grenser!

Ingen kommentarer

Skriv en ny kommentar

Netta Marie

Netta Marie

22, Oslo

Livsglad jente som bor sammen med kjresten sin Sigmund i Oslo, og gr p UiO. Jeg elsker strikke, og er litt over middels glad i pingviner. Ser du noe strikket du liker? Jeg strikker p bestilling:) Send meg en mail p netta.marie@gmail.com