Nytt strikkeoppdrag: Kjole

Nå har jeg fått i oppdrag å strikke denne kjolen her. Veit ikke om det blir helt de samme fargene, for hun skulle kjøpe garn og sende det. Også ville hun bruke babyull i steden for drops alpaca. Og det er jo helt greit! Har sett på denne kjolen en del ganger. Synes den er SÅ nydelig. Har faktisk vurdert i strikke en lignende i netta-størelse. Kjolen jeg skal strikke skal passe en 3åring. Blir gøy å strikke denne tror jeg, for den har masse mønster i seg.

http://www.garnstudio.com/lang/no/visoppskrift.php?d_nr=b18&d_id=13&lang=no

2 kommentarer

Cecilie

25.feb.2010 kl.10:32

å, så søt den var! :)

Du har ikkje nokke tips til ett fint nybegynner-plagg vel? Skal snart lære meg å strikke etter oppskrift/mønster! Gleder meg :)

Netta Marie

25.feb.2010 kl.13:20

ceciliefanevik: Hvis du ikke har strikket noe særlig før så ambefaler jeg å begynne med noe som kan toves. For da blir små "skjønnhetsfeil" borte i toveprossessen ;) Jeg begynte med tøfler. Og jeg synes blandt annet denne oppskriften er veldig grei: http://www.garnstudio.com/lang/no/visoppskrift.php?d_nr=86&d_id=15&lang=no Men det er bare å hoppe i det! Er litt klisje, men øvelse gjør mester ;)

Skriv en ny kommentar

Netta Marie

Netta Marie

21, Oslo

Livsglad jente som bor sammen med kjæresten sin Sigmund i Oslo, og går på UiO. Jeg elsker å strikke, og er litt over middels glad i pingviner. Ser du noe strikket du liker? Jeg strikker på bestilling:) Send meg en mail på netta.marie@gmail.com